آموخته های یک دانشجوی روانشناسی

زندگی سالم با داشتن ذهن سالم بدست می آید . . .

مصاحبه با بچه ها

پنجشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۰۶:۵۴ ب.ظ

سلام ؛ من با حلما ،حسام و اهورا که به ترتیب 6 ،5 و9 سال دارند در مورد خوبی و بدی صحبت کردم و نظرات بچه هارو اینجا براتون مینویسم:

 

من ازشون پرسیدم که نظرشون راجع به خدا چیه و خدا کیه؟

حلما: خدا کسی هست که خیلی مهربونه و ما رو خیلی دوست داره :) خدا مثل خورشیده و یک دایره هست.

حسام:خدا کسی هست که ما رو با گِل ساخته (آفریده laugh) و مهربونه

اهورا: خدا یک آدم بوده که صدهزار سال پیش مُرده و مهربونه و به همه ی آدم ها کمک میکنه . . . خدا وقتی زنده بوده یک آدم خوشگل بوده D: 

 

 

سوال بعدی راجع به شیطان بود . . .

حلما : شیطون خیلی بداخلاقه و مارو گول میزنه و خدا دوسش نداره

حسام : شیطون یه بچه ی خیلی بده

اهورا : شیطان یه آدم بده که دو روز بعد خدا مرده و هر بچه ای رو اذیت میکنه و اونها رو میزنه . . . شیطون یک آدم زشت با عصای آتشین هست

 

 

و سوال آخر راجع به خوبی و بدی بود . . .

حلما: خوبی یعنی بچه های خوب که کارهای خوب میکنند،مثل فرشته ها و بدی یعنی کارهای بد،بداخلاقی و بی تربیتی

حسام: خوبی یعنی کار خوب و  بدی یعنی کار زشت و بد و به حرف مامان گوش ندادن

اهورا : خوبی یعنی بچه ها رو دوست داشتن و کمک کردن بهشون و بدی یعنی بچه ها رو اذیت کردن و کتک زدن

 

 

طبق جواب های بچه ها من متوجه شدم تصوری که بچه ها از خوبی و بدی دارند بستگی به مطالبی که پدر و مادر به آنها گفته اند دارند.به عنوان مثال کارهایی مثل گوش کردن به حرف مادر چیزی است که بچه طبق گفته والدین خود در ذهن دارد که وقت هایی به حرف مادر خود نکرده بچه بدی است پس بدی می تواند گوش نکردن به حرف مادر باشد.

 

  • حانیه فخری

نظرات  (۱)

  • مینا ولی زاده
  • doonya.blog.irسلام دوستان لطفا وبلاگ من رو دنبال کنید خوشحال میشم😊

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی